Viarelli Retro E5
C-038N
Nopeita faktoja
Luokka L1e:
|
Polttoainetankki
|
Taloudellinen
|
Alu-vanteet
|
Vaihdelaatikko:
|
Levyjarru:
|
Toimitus
|
Osta nyt,
|
Toimitusaika:
|
VIARELLI Retro E5
Viarelli Retro on jo vuosikausien ajan ollut Ruotsissa ja Norjassa yksi suosituimmista moposkoottereistamme. Näppärä kaupunkiajoon mutta tarpeeksi tukeva ja tilava kaupungin ulkopuolellekin
Vaikka Retro henkii niin 60, -kuin 20 -lukua siinä on uusin Euro5 päästöstandardin mukainen taloudellinen GY6 moottori, EFI suoraruiskujärjestelmä polttoaineen syötölle, nestetoimiset levyjarrut edessä ja kapseloitu rumpu takana ym. ym. Mukava CVT-laatikko taas tekee ajamisesta helppoa, ja voit nauttia täysin rinnoin tuulesta kasvoillasi.
Retrosta on 3 eri värivaihtoehtoa valittavinasi. Musta, valkoinen tai vaaleanpunainen. Valitsit sitten minkä tahansa aikamatka skoottereiden kulta-aikaan vaati vain että käynnistät mopn napista ja käännät kaasukahvaa. Mikä voisi olla nautinnollisempaa kuin kruisalla alas rantabulevardia ajoneuvolla joka ulkonäkönsä puolesta voisi tulla 60-luvun Italiasta.
Muiden askoottereidemme tapaan Retro toimitetaan kotiovelle lähes täysin ajovalmiina. Sinun tarvitsee vain asentaa akku ja taustapeilit, lisätä soppaa tankkiin ja olet valmis. Käyttöohjeet voit ladata alas "käyttöohje" -välilehden alta.
Nopeita faktoja
Kuten todettu Viarelli Retrossa yhdistyy ajaton klassinen muotoilu ja uusin tekniikka. Saat mopn joka on paitsi kaunis, myös taloudellinen ja ympäristöystävällinen.
Muotoilu
Toimintakykyisen skootterin suunnittelu ei oikeastaan ole niin vaikeaa. Mutta kun pitää suunnitellä toimintavarma skootteri oikalla ulkonäöllä kromisine yksityiskohtineen vaaditaan jo hieman enemmän. Retsrossa tässä on onnistuttu mitä parhaalla tavalla eikä sen muotokieli, mukaanluettuna kromiset peilit, valot ja listat jätä selittelyille sijaa.
Moottori
Silti Retroon on asennettu uusin mahdollinen GY6 moottori täyttämään uusimmat tiukat Euro-ympäristöstandardit. Pehmeä luonne mutta silti tarpeeksi voimakas kuljettamaan aikuisenkin miehen ovat aina olleet GY6 moottoreille tunnusomaista. Siitäkään ei ole tingitty, mutta uusin versio on paitsi taloudellisempi myös vähäpäästöisempi kuin edeltäjänsä. Retrossa on tietenkin sähkökäynnistys, ja varalla myös polkuvaihtoehto.
Kulutus
Uusimmat EU:n määrämät päästöstandardit muovaavat väistämättä moottoria. Onneksi uusin GY6 moottori ei tingi tehoista vaan kyllä kulutuksesta ja päästöistä. Kulutus on parhaimilleen 2-2,5l / 100km jolloin pääset tankillisella 250-300kin kilometriä. Ei paha.
Pakoputkisto
Voiko pakoputkisto olla nätti? Mielestäme voi jos siihen lyödään muuhun muotoiluun sopivan kromisen lämpökilven ja tehdään siitä muutoin melko huomaamattomman. Ja huomaamattomalla tarokoitamme paitsi esteettisesti ajoneuvoon sopiva, myös äänimaailmaltaan hyvin hiljainen jolloin se ei häiritse naapurustoa vaikka joutuisist ajamaan keskellä yötä.
Valot
Ja yöstä puheenolleen. Halogenivalonheitin, jykevä takavalo ja kaikkialle näkyvät vilkut, kaikki tietenkin kromikoristeilla, takaavat että näet ja näyt niin liikenteessä kuin pimeällä maantiellä.
Vaihteisto
Luotettava CVT laatikko antaa kuten sanoa sinun nauttia ajamisesta. Käännä kaaasukahvaa ja liikut.
Pyörät
Turbiinimuotoillut kevytmetallivanteet ovat valettu yhtenä kappaleena, mitkä tekevät ne kestäviksi ja luotettaviksi tilanteessa kuin tilanteessa. Olemme valinneet Retron alle maantierenkaat mutta ne sopivat yhtä hyvin pehmeään ja nautinnolliseen ajoon myös kaupungissa.
Jarrut
Ilmastoidut levyjarrut edessä on tehokkain tapa pysähtyä, ja varmuudeksi kapseloitu rumpujarru takana jotta märkä, kylmä ja liukas ei pääsisi yllättämään.
Jousitus
Retrossa on neliportaisesti säädettävä monoshock vaimennin takana, joten saat aina itsellesi mukavan ja sopivan jousituksen. Edestä löytyy kaksi öljäytteistä iskaria jolla etupyöräkin imee itseensä maaston epätasaisuudet.
Runko
Runko on jykevää hitsattua ja jauhemaalattua putkiterästä. Painoa Retrolla ei kuitenkaan ole kuin 80kg joten pienemmällekin ihmiselle se on helppo käsitellä ja käännellä myös ahtaimmilla kujilla.
Mittaristo
Miksi muuttaa hyvää? Koska ajoneuvon henkeen kuuluu isot kromiset analogiset mittarit, niin sellaiset Retroon on laitettukin. Selkeät ja yksinkertaiset, mutta kuitenkin kaikilla tarvittavilla ilmaisinvaloilla.
Mukavuus
Se että istuu mukavasti on ajamisessa kaiken A ja O. Retron muotoilu suojaa hyvin viimalta ja märältä mikä päivittäisessä ajossa on hyvinkin arvostettu ominaisuus. Jalkatila on ajoneuvon kokoon nähden hyvinkin antoisa joten jaloille löytyy mukavasti tilaa, ja kun vaahtopehmustettu satula vettähylkivällä kankaalla tarjoaa luonnollisen pystyasennon voit ajaa pitkiäkin matkoja ilman paikkojen puutumista.
Mitat (PxLxK): | 1730c675c1050 mm |
Akseliväli: | 1220 mm |
Maavara: | 100 mm |
Paino: | 80 kg |
Kuorma: | 150 kg |
Huippunopeus: | 45 km/h (L1e) |
Moottorimalli: | BN139QMB |
Moottorityyppi: | 1 sylinterinen, ilmajäähdytteinen 4-tahti |
Moottoriteho: | 2.2kW / 8000rpm |
Polttoaine: | 98E5 |
Polttoainetankki: | 6.0L±0.2L |
Moottoriöljy: | SAE 10W40 |
Peräöljy: | SAE 85W90 |
Jarrut etu/taka: | Hydraulinen levyjarru / Rumpujarru |
Renkaskoko: | 3.50-10" |
Tiistai

- Tilaukset tiistaina klo. 24:00 mennessä -
Keskiviikko - Torstai

- Lähetykset kerätään ja lastataan runkokuormaan kohti Suomea -
Torstai - Maanantai

- Lähetykset kuljetetaan Suomeen DHL:n Turun terminaaliin -
Maanantai - Torstai

- Lähetykset jaetaan asiakkaillemme ympäri Suomea -
Näet tämän tuotteen kuljetuskustannukset yltä tuotteen hinnan alapuolelta. Mikäli tilaat useampia ajoneuvoja samanaikaisesti, maksat täyden kuljetushinnan vain ensimmäiseltä ajoneuvolta, ja sen jälkeen vain 45 € kultakin seuraavalta ajoneuvolta. Varaosien kuljetushinta on aina 15 € tuotteen arvosta ja koosta riippumatta.